Efficiëntie van online veilinghuizen

Tot tien jaar geleden organiseerden erkende veilinghuizen openbare verkopen middels zaalveilingen. De organisatie van dergelijke veilingen was een geoliede machine en de locatie fungeerde als winkel voor de verkoopwaren. Op deze manier had een geïnteresseerde koper een goed overzicht van de producten waarop geboden kon worden.

De romantiek van een zaal is de afgelopen jaren echter vervangen door een geautomatiseerd en efficiënt online systeem. De winkel in de zaal heeft plaats gemaakt voor een digitale etalage en het aantal bieders is niet meer beperkt door de fysieke ruimte waarin de veiling plaats vond. De markt is daardoor ook een wereldwijde markt geworden.

Online Veilen
Nieuwe veilinghuizen denken dat het tegenwoordig betrekkelijk eenvoudig is om toe te treden tot de veilingmarkt. Door internet in te zetten kunnen ze immers snel kopers bereiken. Dit is echter te kortzichtig. Er moet namelijk geïnvesteerd worden in
relaties met opdrachtgevers en kopers, want online veilen is gebaseerd op vertrouwen. Bovendien moet het veilinghuis kennis hebben van de waarden van de aangeboden goederen. Ook moet de koper erop kunnen vertrouwen dat de geboden producten zich in een goede staat bevinden.

Online bieden
Het afgelopen decennium is het biedproces van de zaal naar de computer van de bieder verplaatst. Sinds kort is er nog een ontwikkeling gaande, namelijk die van de mobiele applicatie. Bieden op veilingen kan nu vanuit de trein, de auto of het vakantieadres. De romantiek is verdwenen, maar niets staat de deelname aan een online veiling meer in de weg.

Van Beusekom behoort tot één van de betrouwbaarste en beste veilingsites op internet. Bezoek de website voor een overzicht van de online veilingen & faillissement verkopen.

Dit bericht werd geplaatst in Faillissementen. Bookmark de permalink .